.:: دانلود کتب شیعی ::.

.:: دانلود کتب شیعی ::.

پایگاه دریافت کتب و فایل های شیعه
.:: دانلود کتب شیعی ::.

.:: دانلود کتب شیعی ::.

پایگاه دریافت کتب و فایل های شیعه

پاسخ آیت الله انصاری به سوال:چطور میشود خدمت امام زمان عج رسید؟


آقای اسلامیه - شاگرد و داماد عارف واصل آیت الله محمدجواد انصاری همدانی- نقل می کند:

یک موقع من از ایشان (عارف واصل انصاری همدانی) سوال کردم، چطور می شود خدمت حضرت ولی عصر (عج) رسید؟ خیلی کوتاه فرمودند:

موقعی که ظهور و غیبت آقا فرق نکند، آن موقع می توانی خدمت خود آقا برسی.

خب این مطلب خیلی مهمی است، حالا دیگران ذکر می دهند، توسل می دهند. آدم باید برود خودش را آماده کند تا حضور و غیبت برایش فرق نکند، آن وقت می تواند.


برگرفته از:

کتاب ارزشمند "سوخته"

(سیر سالک عارف، آیت الله شیخ محمدجواد انصاری همدانی)



جهت تعجیل در فرج: 

 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم

نظرات 1 + ارسال نظر
ننگ دوزخ جمعه 27 مرداد 1391 ساعت 14:34 http://sagharesahar.mihanblog.com/

سلام
استاد گرانقدر جناب آقای کریم محمود حقیقی از شاگردان برجسته حضرت آیت الله نجابت در آغاز جوانی از تقوا و تهجد بهره ها داشت به طوری که با مادر متدیّن خود اغلب سحرها بر می خاست و با معبود خود به راز و نیاز می پرداخت و شبهای جمعه را غالباً در حرم حضرت احمد بن موسی ( شاهچراغ ) احیا می داشت .
به اقتضای سن و زمان زندگی از عشقی مجازی در التهاب بود و چون طبع شعری هم داشت گه گاه از آن التهاب درون ابیاتی می تراوید .
معلّمی متدیّن به نام مرحوم حبیب مشکبار اخلاق اسلامی و اصول عقاید به وی می آموخت .
همو اولین کسی بود که استاد را با شریعت آشنا نمود و در جلسات ، مورد توجه خاص خود قرار داد .
از همان دوران علاقه و انس به تنهایی و نیز تفکر و نظاره ی آسمان او را از مجالس دعا و جمع دوستان جدا می کرد ، به گونه ای که گاهی او را به تصوف و دیوانگی منتسب می کردند .
از جمع دوستان کناره می گرفت و در کناره جویبارها تنها ، به دنبال گمشده جان می گشت ؛ گمشده ای که ندیده و نشناخته ، دوستش داشت و به آن عشق می ورزید . بعد از توسل و عرض حاجت به محضر مولا امام امیرالمومنین ، در عالم رویا به حضور حضرت امام زمان ( عجل الله تعالی فرجه ) شرفیاب شد و عرض حاجت و آرزوی انتظار نمود و مورد تفقد قرار گرفت . از این رویا بسیار تحت تاثیر قرار گرفته ، توجه به معنی و مراقبت در شرعیات را پیشه نمود .
در هجده سالگی کتابی در موضوع عبور از مجاز و روی آوردن به حقیقت به نام طوفان عشق نگاشته و به چاپ رساند . حضرت آیت الله نجابت بعد از رسیدن به درجه اجتهاد در مراجعت از نجف اشرف به طرف شیراز ، کتاب مذکور را در دست کسی می بینند و علاقمند دیدار مولف می شوند . در اولین ملاقات به نحو عجیبی آن بزرگوار به ایشان پیشنهاد رفاقت و دوستی می فرماید . شاگرد که گویی گمشده خود را یافته ، خود را با تمام وجود به آن مرشد کامل و عارف متاله تسلیم می نماید .
رفاقت روز به روز گرمتر می شود و اغلب روزها در دامن طبیعت و کوه و دشت و شبها در نور مهتاب ، در جلسات انس با حضرت استاد ، در کنار جویبارهای طبیعت از چشمه سار زلال معرفت جامهای پیاپی به ریشه جان می نوشاند .
غیبت او در نزد اقران و دوستان سابق ، گاهی سبب انتقاد و اعتراض می گردد و به بحث و مجادله می انجامد و پاره ای اوقات ، سردی و تردید در روحیه ی شاگرد پدیدار می شود . وقتی مشکل خود را با استاد در میان گذاشت و از او درخواست نمود تا از خداوند برای او حجت غیبی بخواهد که تردیدش برطرف شود . در عالم خواب به او گفته می شود که : از آقای نجابت پیروی کن . از آن پس پرده ی شک و تردید زایل و راه در پیش چشمش روشن می شود و وقتی برای آقا ( آیت الله نجابت ) رویا را نقل می کند ، لبخند رضایت بر چهره ی آقا می نشیند .
استاد حقیقی به همراه یکی از یاران و به امر استاد خود برای زیارت و کسب فیض از حضرت آیت الله حاج آقا جواد انصاری ( استاد آیت الله نجابت ) عازم همدان می شود و در آنجا با استقبال گرم حضرت استاد مواجه می شوند ، گویی آن ها از قبل هم دیگر را می شناسند . چند روزی که در محضر ایشان بودند ، حداکثر استفاده و کسب فیض نموده و به شیراز مراجعت می کنند .
در سفر دوم که به همراه جمعی از دوستان به همدان داشت باز هم از بهره های معنوی سرشار می شود . در سفر سوم نیز همراه با حضرت آیت الله نجابت و حضرت آیت الله دستغیب ( رحمهما الله ) و گروهی از یاران به محضر ایشان در همدان می رسند و توشه ها برگرفته و خوشه ها می چینند .
جناب استاد حقیقی در زمان مرحوم آیت الله نجابت و با تایید ایشان بیش از چهل سال ، جلسات هفتگی برای جوانان و شیفتگان علوم و معارف الهی تشکیل می دادند و پویندگان راه کمال را هدایت و ارشاد می نمودند ، که بسیار مورد توجه استاد بود و جلساتی را نیز خود آقا شرکت می فرمود و هم اکنون نیز همان برنامه ها ادامه دارد . خداوند بر تاییدات ایشان بیفزاید .
حدود ده سال قبل از فوت مرحوم آیت الله نجابت بعضی از خواهران تحصیل کرده تقاضای تشکیل جلسه ی ویژه ی خانم ها کردند . استاد حقیقی می فرمایند : باید از استادم اجازه بگیرم . و ایشان امر میکنند که حتماً این کار را بکن . در جلسات مذکور همچون قلمستانی ، نهال هایی که می بالیدند ، به بوستان اشجار طیبه آقا (حضرت آیت الله نجابت ) منتقل می شدند .
بعد از تالیف کتاب فروغ دانش در قرآن و حدیث بود که آقا (حضرت آیت الله نجابت ) ، استاد حقیقی را به نوشتن و تالیف کتب امر و ترغیب نموده و فرمودند : کار به چاپ آنها نداشته باش ، تو باز بنویس ، خدا کریم است . به طوری که شاگردان آقا ، همه منتظر چاپ کتب ایشان بودند . کتاب های تخلی و تزکی و دو جلد تحلی و یک جلد تجلی در زمان حیات آقا و با کمک ایشان چاپ شد که همگی مورد توجه خاص و عنایت آن بزرگوار قرار گرفت . عاقبت دست اجل بین مراد و مرید جدایی افکند و روح ملکوتی استاد به سوی معبود پرکشید و آتش حرمان فراق در دل عاشق افکند . روحش شاد .
استاد کریم محمود حقیقی در حال حاضر علاوه بر این که راه استاد را در رشد و تعالی بخشیدن به نسل جوان و جویندگان کمال و حقیقت ادامه می دهند ، با تالیف و تدوین آثار جاودانه نیز عطش تشنگان زلال معرفت را فرو می نشانند .
خداوند بر عمر و عزت و توفیقاتشان بیفزاید .
آمین .
سایت استاد حقیقی:http://haghighi.ir

سلام علیکم..
ممنون برادر...
خدا حفظشون کنه.

یاعلی ع

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد